SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki konsept. Ancak bu iki konsept konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışbilgiş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri dâhilin nazik olan bu iki konsept, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı daha açgelgel ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması dâhilin yapılan çhileışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş artışı medarımaişetlemlerinin hepsine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini fazlalıkrmaya yönelik bir çhileışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da enikonu önemlidir. Antrparantez SEM çhileışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çhileışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çhileışmalardır. SEM mukannen bir bütçe dâhilin verilen reklamları kapsarken SEO çhileışmaları mukannen anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde etmek dâhilin yapılan çhileışmalardır. Elkızı, bu önlaştırmayı beş altı daha açgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki ayrım; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret önlığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO dâhilin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi dâhilin yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik süre içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama konseptı arasındaki bir sair önemli ayrım da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları başüstüneğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çhileışmalarında bu keyfiyet değişikdır. SEO çhileışmaları daha natürel uygulamaları kapsar ve sitenize daha uzvi bir gidiş geliş temizışı katkısızlar.
Bu iki konsept, dâhilerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çhileışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise hedef daha ticari başüstüneğu dâhilin dâhilerikler SEO çhileışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu yeltenmek bileğildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki konsept arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha sağlıklı ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.